
Sasipa Oy
OMAVALVONTASUUNNITELMA KOTISIIVOUS JA KODINHOITOPALVELUT
​
Sisällys
1 Palvelun tuottaja
2 Toiminta-ajatus, arvot ja periaatteet
3 Riskienhallinta
4 Omavalvontasuunnitelman laatiminen
5 Asiakkaan asema ja oikeudet
6 Palvelun sisällön omavalvonta
7 Asiakasturvallisuus
8 Asiakastietojen käsittely ja kirjaaminen
9 Omavalvontasuunnitelman seuraaminen
1 Palvelun tuottaja
Sasipa Oy Y-tunnus 3264727-1
Sipilänkatu 4 B 4
15230 LAHTI
Palvelumuoto: Kotisiivousten ja kodinhoitopalvelujen tuottaminen
Yrityksen omistaja ja yhteyshenkilö: Sari Ojansuu
p. 044-3712707
2 Toiminta-ajatus, arvot ja toimintaperiaatteet
Sasipa Oy tarjoaa Lahden ja Hollolan talousalueella luotettavaa ja korkeatasoista siivous- ja kodinhoitopalvelua kotitalouksille. Tarjoamme palvelujamme kaikenikäisille ja kokoisille perheille arjen pyörittämisen helpottamiseksi sekä ikäihmisille ja liikuntarajoitteisille tukemaan kotona selviytymistä.
Teemme jokaiselle asiakkaallemme henkilökohtaisen palvelusopimuksen, jossa huomioidaan kunkin asiakkaan omat tarpeet ja toiveet. Sopimukseen kirjataan sovitut tehtävät, aika ja hinta. Sopimus tehdään aina kahtena kappaleena ja päivitetään tarvittaessa.
Asiakasta, hänen elämäntilannettaan ja kotiaan kunnioitetaan aina. Noudatamme vaitiolovelvollisuutta.
Arvojamme ovat laadukas ja yksilöllinen palvelu sekä asiakkaiden kunnioittaminen.
3 Riskienhallinta
Työnteon aikana huolehditaan siitä, etteivät työvälineet aiheuta kompastumisvaaraa
tai käytetyt siivousaineet ja menetelmät liukastumisvaaraa. Käytetään asianmukaista työvaatetusta sekä tarvittaessa suojakäsineitä ja maskia. Varmistetaan että työvälineet ovat ehjiä ja puhtaita. Tutustutaan käytettävien aineiden työturvallisuusohjeisiin.
Varmistetaan ennalta, että kohteeseen meno on turvallista eikä siellä ole mitään ennalta tunnistettavaa henkeen tai terveyteen kohdistuvaa uhkaa.
Työntekijät perehdytetään työhön aina ennen työn aloittamista. Tarpeelliset vakuutukset vahinkojen ja tapaturmien varalta ovat voimassa.
4 Omavalvontasuunnitelman laatiminen
Omavalvontasuunnitelman on laatinut ja sen päivittämisestä vastaa Sari Ojansuu p. 044 3712707, sasipaoy@gmail.com
Omavalvontasuunnitelma päivitetään aina kun toiminnassa tapahtuu jokin olennainen muutos, kuitenkin vähintään kerran vuodessa.
Omavalvontasuunnitelma on nähtävissä yrityksen kotisivuilla www.sasipa.fi
5 Asiakkaan asema ja oikeudet
Kun asiakas tilaa palvelun Sasipa Oy:ltä tästä tehdään aina kirjallinen palvelusopimus, johon kirjataan yhdessä sovitut ostettavat palvelut, arvio niihin kuluvasta ajasta sekä palvelun hinta. Sopimuksia tehdään kaksi kappaletta, yksi kummallekin sopijapuolelle. Sopimus tehdään yhdessä asiakkaan tai häntä edustavan omaisen kanssa. Sopimukseen kirjataan selkeästi palvelun piiriin kuuluvat tehtävät. Palvelu laskutetaan asiakkaalta.
Jokainen asiakas on meille tärkeä. Asiallinen, ystävällinen ja kunnioittava kohtelu on jokaisen ihmisen oikeus. Kunnioitamme asiakkaan päätöksiä, itsemääräämisoikeutta ja yksityisyyttä. Meillä on ehdoton vaitiolovelvollisuus.
Otamme vastaan mielellään palautetta asiakkailta toimintamme kehittämiseksi.
Reklamaatioihin vastaamme viipymättä ja tarvittaessa korjaamme mahdollisen epäkohdan veloituksetta.
6 Palvelun sisällön omavalvonta
Siivouksessa käytetään aina puhtaita ja ehjiä työvälineitä. Siivouksessa käytetään aina Sasipa Oy:n työvälineitä ja aineita ellei asiakkaan kanssa muuta sovita. Työvälineet puhdistetaan jokaisen asiakkaan jälkeen. Muut palvelut (pyykinpesu, nurmikon leikkuu yms.) suoritetaan asiakkaan välineillä.
Palvelun tulee aina kattaa asiakkaan kanssa sovitut asiat ja kohteet. Työn jälki tulee olla moitteetonta.
7 Asiakasturvallisuus
Ovet ja ikkunat tulee aina sulkea ja lukita asiakaskäynnin jälkeen. Siivousaineita ja -välineitä ei saa jättää valvomatta. Asiakkaan tiloihin ei saa päästää vieraita henkilöitä. Sasipa Oy vastaa asiakkaan avainten vastaanottamisesta, palauttamisesta ja säilyttämisestä lukkojen takana.
Työtä tehtäessä varmistetaan, ettei asiakkaan turvallisuus vaarannu. Työskentelyssä noudatetaan aseptista työjärjestystä, käytetään tarvittaessa suojavaatetusta ja varmistutaan hygieenisestä työskentelystä.
8 Asiakastietojen käsittely ja kirjaaminen
Asiakastietoja säilytetään niille varatussa kansiossa lukitussa kaapissa. Sähköinen asiakasrekisteri laskutusta varten on suojattu asianmukaisesti käyttäjätunnuksin ja salasanoin.
Noudatamme kaikessa toiminnassa vaitiolovelvollisuutta ja salassapitoa.
Tietosuojasta vastaa Sari Ojansuu p. 044–3712707, sasipaoy@gmail.com
9 Omavalvontasuunnitelman seuraaminen
Omavalvontasuunnitelman toteutumista seurataan tarvittaessa päivittäin. Suunnitelma päivitetään aina toiminnan olennaisesti muuttuessa kuitenkin vähintään kerran vuodessa.
Lahti 11.8.2024
Sari Ojansuu